Monday 14 November 2011

buANG baYI

asal tajuk nie...xdop tjuk laen....xtaulah..maybe tergerak hati dan tangan nk olah sal mende nie...
buang bayi biasenyer dikaitkan ngan org pempuan lah kan...
knape jdi...

salah satu sebab nyer sbb baby 2 ank luar nikah..jd parents xmo tanggung malu..so buanglah baby 2....
mummy n dady dye xpikir ke sblm termengandung 2..mende nie dah slh..ZINA tu haram...dahlah dse ZINA skunk dse BUANG BAYI..kte xleh ckp byk2 sbb takot berbalik pd kte...NAUZUBILLAHMINZALIK..mintak jaoh2....

dlm hal nie....masyarakat biasenyer menyalahkan kaum pempuan sje..tp xke dyeorg tau yg mende nie xkan jdi lau pempuan sje...bertepuk sebelah tgn xkan bunyi...so mesti ader lelaki kan...tp masyarakat biasenyer krg menyalahkan lelaki....sbb 2 lah pempuan jer jd mangsa...nk suh org jd pak sanggup...tp ble dh bunting spe nak kan....yg lelaki plak..sket jer yg nk responsible ats ape yg dyeorg buat..yg len hyehye byebye lah jwbnyer....

still igt kejadian bln 10 xslap aku...seorg bayi dijumpai dlm telaga..kne buanglah....sgt2 menyayat ati tgk keadaan dye...baby 2 lgsung xslh...innocent..bersih..mcm kaen ptih lg...tergamak lah buat mcm 2...sdgkan ayam pon syg ank..kte manusia..hmmm....lau xnk..buang jelah kat tpi masjid ke tpi jalan ke..kat umah org ke..jgn lah pi tohok lam telaga...sedih tgk baby nie.....aku bersyukur sbb mak aku syg aku..semua syg aku...n aku mohon sgt agar aku xbuat perangai mcm nie yg bleh menjatuhkan maruah aku ngan family aku...aku mohon agar aku sentiasa dlm lindungan agr terhindar dri perkare mcm nie...INSYALLAH...:)


polos jekan baby nie......

2 comments: